JOGA - vispārējā prakse

Vispārējās prakses nodarbībās mēs izmantojam dažādu pazīstamu jogas skolu stilus: hatha-joga, vinjasa flow, Šivanandas joga, aštanga-joga, jogaterapija. Šāda pieeja palīdz padarīt praksi par daudzpusīgu un interesantu. Nodarbību pamatā ir netraumatiskuma un prakses sabalansētības principi. Viedoklis, ka joga attīsta tikai lokanību un plastictāti, ir kļūdains.

Protams, ka ir nodarbības, kurās var būt vairāk stiepšanās. Bet praktizēt tādu jogu ilgstoši ir diezgan bīstami veselībai, jo pārstiepti muskuļi un saites var novest pie traumām un locītavu nestabilitātes.
Mūsu nodarbībās prakse ir sabalansēta attiecībā uz muskuļu stiepšanu un stiprināšanu. Lielu uzmanību mēs pievēršam ķermeņa muskuļiem, kuri savukārt ir veselas muguras (it īpaši jostas daļas) pamats. Obligāti strādājam ar līdzsvaru, kas iekļauj sevī darbu ar pēdām. Svarīgs arī darbs ar kakla daļu un plecu joslu.

Plecu joslas muskuļi ir stresoru muskuļi, tie reaģē uz stresu un to uzkrāj. Savukārt pārsprindzināti plecu joslas muskuļi var izraisīt hroniskas galvas sāpes, nogurumu, atmiņas, kocentrēšanās un uzmanības pasliktināšanos, veģetatīvās nervu sistēmas darbības traucējumus (paaugstināta trauksmainība, paniskas lēkmes, tremors), galvaskausa iekšējā spediena paaugstināšanos. Izplatītas sirds-asinsvadu slimības (paaugstināts asinsspiediens, venozās atteces traucējumi, varikoze) arī tiek ņemtas vērā mūsu praksē.

Vispārējās prakses veidošanas galvenie principi ir:
- netraumatiskums;
- sabalansētība;
- ķermeņa sagatavošana nodarbības iesildīšanas daļā;
- dziļa, pilnvērtīga atslabināšanas nodarbības beigās – Šavasana (15-20 minūtes).

Mūsu vispārējās prakses nodarbības var noderēt 30-50 gadu veciem cilvēkiem, bez nopietnām veselības problēmām, kuriem ir sākotnēja vai vidēja fiziska sagatavotība, ofisu darbiniekiem, cilvēkiem, kuru darbs ir saistīts ar stresu.

Nodarbošanās ar jogu ieguvumi:
- vispārējā fiziskā un psihiskā atveseļošanās;
- ķermeņa lokanības un izturības uzlabošanās;
- stājas korekcija;
- balsts-kustības aparāta un locītavu saslimšanu profilakse;
- atmiņas, mācīšanās un radošuma potenciāla uzlabošanās;
- emocionālās stabilitātes uzlabošanās;
- disciplīnas un paškontroles attīstīšana;
- koncentrēšanās un uzmanības uzlabošanās;
- dziļa relaksācija un spēja pārvaldīt stresu.






JOGATERAPIJA

Jogaterapiju var definēt kā slimību ārstēšanu ar jogas prakses palīdzību. Jogaterapija kā patstavīga disciplīna (joga-čikitsa) eksistēja jau viduslaiku Indijā.
Pašlaik visvairāk izpētīta un pieprasīta ir hatha-jogaterapija, kura kā ārstniecības faktorus izmanto dažāda tipa fiziskus vingrinājumus – dinamiskus (vjajamas un vinjasas), statiskus (asanas) un elpošanas (pranajamas).
Parasti jogaterapijas nodarbību intensitāte ir zema un ir piemērota cilvēkiem ar vāju fizisku sagatavotību un ar veselības problēmām. Nodarbību pamatā ir medicīniska pieeja. Nodarbību tēmas var būt dažādas. Piemēram, jostas daļa, kakla daļa, pēdas, varikozes profilakse, elpošanas sistēma un diafragma, reproduktīvā sistēma u.c.

Mugurkaula jogaterapija.
Nodarbību programma domāta cilvēkiem, kam ir tādas problēmas ar muguru, kā osteohondroze, skolioze, palielināta lordoze, kifoze, un tiem, kuri grib uzlabot stāju, sniegt sev pirmo palīdzību sāpju vai muguras pārslodzes gadījumā. Programmas pamatā ir pozas (un to variācijas), kuras optimāli iedarbojas uz vājām vietām un noņem sasprindzinājumu no mugurkaula. Slodze šajās nodarbībās ir mazāka nekā vispārējās prakses nodarbībās.

Reproduktīvās sistēmas jogaterapija
Reproduktīvās sistēmas veselība ir organisma sabalansētas darbības neatņemama daļa, laba fiziskā un emocionālā stāvokļa pamats.
Reproduktīvās sistēmas jogaterapija – tās ir praktiskas nodarbības, kuras mērķis ir visvairāk izplatīto sieviešu un viriešu problēmu profilakse un atrisināšana.
Šī jogaterapijas daļa strādā ar reproduktīvās sistēmas traucējumu plašu spektru. Sievietēm – menstruālā cikla traucējumi, sāpīgas menstruācijas, izteikts
pirmsmenstruālais sindroms, grūtniecības iestāšanas grūtības, pēcdzemdību perioda problēmas, asinsrites traucējumi mazajā iegurnī, hroniski iekaisuma procesi un to komplikācijas. Vīriešiem – prostatas slimību profilakse, seksuālās funkcijas normalizēšana, asinsrites traucējumi mazajā iegurnī.

Elpošanas sistēmas jogaterapija
Elpošanas sistēmas jogaterapijas mērķis ir uzlabot krūšu kurvja un mugurkaula krūšu daļas kustīgumu, elpošanas sistēmas funkcionālo stāvokli, stiprināt un atbrīvot elpošanas muskuļus. Šīs nodarbības palīdz respiratoro saslimšanu profilaksei un ļauj samazināt bronhiālās astmas simptomus stadijā, kad vēl nav nozīmēti hormonālie preparāti.

Citas jogaterapijas iespējas:
- Pleirīts
- Mugurkaula artērijas sindroms
- Bumbierveida muskuļa sindroms
- Dažādi pēdu (plakana pēda, valgus) un kāju deformācijas veidi ("X" vai "O" kāju forma)
- Saauguma slimība
- Augšējo vai apakšējo ekstremitāšu limfostāze sākuma stadijā
- Aizcietējumi
- Žultsvadu diskinēzija
- Diastāze
- Iekšējo orgānu noslīdējums
- Nefroptozes 1-ā pakāpe
- Depresīvie stāvokļi
- Ankilozējošā spondiloartroze (Behtereva slimība)
- Reimatoīdais artrīts
- Artroze

Gadījumā, ja jums ir kāda no minētajām slimībām, lūdzam paziņot par to pirms ierašanās uz nodarbību. Dažos gadījumos var būt nozīmēta individuāla konsultācija un individuāla nodarbību programma.
ŠAVASANA

Dziļās relaksācijas tehnika jeb asana. Tulkojumā no sanskrita – "Miroņa poza".
Strādājot vispārējās prakses grupās un ar jogaterapijas pacientiem, instruktors nosauc ķermeņa daļas, uz kurām jāvirza uzmanība un kuras jāatbrīvo, kā arī noformulē pozitīvās afirmācijas. Šavasana pēc būtības ir līdzīga autogēnam treniņam. Šavasana parasti tiek praktizēta nodarbības beigās un aizņem 10-15 minūtes.
Uzskata, ka Šavasanas 10 minūtes ir līdzvērtīgas 2 stundu miegam, bet, apgūstot šo vingrinājumu izcili, 4 stundu miegam. Izpildīt Šavasanu var jebkurš, pat ļoti slims cilvēks. Regulāra praktizēšana nodrošina pakāpenisku, bet pastāvīgu apziņas kontroles progresu.
Izpildīšanas tehnika dažādās skolās var atšķirties. Jogas klasiķi apraksta Šavasanu kā patstāvīgu praksi un runā par klusumu.
Uz nodarbību Šavasanas izpildīšanai jāpaņem silta jaka ar garām piedurknēm vai pleds lai relaksācijas procesā nenosaltu.


JOGA NIDRA JEB JOGA MIEGS

Joga nidra ir efektīva dziļās atsābināšanās metode, ar kuras palīdzību iespējams īsā laikā pilnīgi atpūtināt kā ķermeni, tā prātu, kā arī gūt emocionālu atpūtu. Viena joga nidras stunda ir līdzvērtīga četrām stundām parastā miega.

Šī prakse īpaši tiek rekomendēta cilvēkiem, kuri bieži nokļūst stresa situācijās, kuri cieš no bailēm, paaugstinātas trauksmainības, saspringuma un hroniska noguruma. Joga nidra ir noderīga cilvēkiem, kas vēlas attīstīt apzinātību un mentālu tīrību.

Prakse ilgst 50-60 minūtes, guļus stāvoklī, klausoties instruktora balsi. Viens no nodarbības galveniem momentiem ir uzdevums neiemigt, bet visu nodarbību būt modram un sekot instruktora rekomendācijām (uzmanības koncentrēšana, vizualizācija, elpošana).

Iesakām dodoties uz nodarbību apģērbties siltāk un paņemt līdz pledu. Ņemot vērā, ka šī tehnika veicina dziļo atslābināšanos, ķermeņa temperatūra var pazemināties un svarīgi ir nenosalt. Savādāk tiks pazaudēts efekts no šīs prakses.

Joga nidras nodarbība parastinotiek vienu reizi mēnesī – pēdējā piektdienā.
Sieviešu prakse. Iegurņa pamatnes muskuļu treniņš.

Intīmo muskuļu treniņš nav modes kliedziens, bet reāla iespēja bez operācijām un medikamentiem atgūt un nostiprināt sievietes veselību, iemācīties vairāk dot un saņemt seksuālās attiecībās, sagatavot muskuļus bērna iznēsāšanai un dzemdēšanai, kā arī atgūties pēc dzemdībām.
Iegurņa pamatnes muskuļu vājumu ietekmē daudzi faktori.

Daži no tiem ir:
- anatomiskās īpatnības
- paaugstināta ķermeņa masa
- mazkustīgs dzīves veids
- hronisks aizcietējums
- hronisks klepus
- smags fizisks darbs
- menopauze
- grūtniecība un dzemdības
- infekcijas slimības
- u.c.

Minētās muskulatūras vājuma sekas un galvenās pazīmes:
- urīna nesaturēšana fiziskas slodze rezultātā, klepojot, šķaudot, smejoties
- hemoroīds
- smaguma, spiedoša sajūta maksts apvidū
- libido samazināšanās
- mazā iegurņa orgānu noslīdējums
- urinācijas un defekācijas problēmas
- sāpes dzimumakta laikā
- u.c.

Iegurņa pamatnes muskuļu treniņš normalizē šo muskuļu tonusu, attīsta spēju labāk tos pārvaldīt, uzlabo asinsriti un gļotādas stāvokli mazajā iegurnī, kas, savukārt, samazina dažādu infekciju izplatīšanos un audu bajājuma risku, kā arī paaugstina libido. Šī ir laba profilakse venozās atteces problēmām mazajā iegurnī (hemoroīds u.c.).

Šī nodarbība nāks par labu visām sievietēm neatkarīgi no vecuma, miesas uzbūves, dzīvesveida.
JAUNUMS! Neiroplastiskā vingrošana.

Neiroplastiskā vingrošana ir kustību prakse, kuras mērķis ir cilvēka attīstība caur sevis apzināšanos strādājot ar sava ķermeņa kustībām. Šī ir neiro-muskulārās apmācības sistēma, kura palīdz atbrīvoties no ķermeņa kaitīgajiem ieradumiem, hroniskām sāpēm, ka arī atgūt kustību brīvību uz visu atlikušo dzīvi.

Šo vingrošanu var attiecināt uz ķermeni orientētas psihoterapijas metodēm.
Metodes īpatnība ir akcents uz izmaiņu apzināšanos, kas notiek cilvēka ķermenī kustību veikšanas procesā, atšķirībā no kādu noteiktu kustību apgūšanas un pilnveidošanas. Nodarbības ir ļoti dažādas pēc kustību veidiem, dinamikas, ķermeņa sākuma stāvokļa, akcenta uz atsevišķu ķermeņa daļu kustībām un likumsakarībām ķermenī.
Write Close
Close
Задавай вопрсы, оставляй комментарии.
Yogaterapija.lv
(nodarbības notiek Purvciemā, Pļavniekos)
Lai noskaidrotu adresi, zvaniet pa tālruni
+371 29115457
info@jogaterapija.lv
Made on
Tilda