STRESA jogaterapija


Atlabināšanās tehnikas, stiepšanās, elpošanas vingrinājumi, Šavasana, joga-nidra.



JOGA NIDRA JEB JOGA MIEGS

Joga nidra ir efektīva dziļās atsābināšanās metode, ar kuras palīdzību iespējams īsā laikā pilnīgi atpūtināt kā ķermeni, tā prātu, kā arī gūt emocionālu atpūtu. Viena joga nidras stunda ir līdzvērtīga četrām stundām parastā miega.

Šī prakse īpaši tiek rekomendēta cilvēkiem, kuri bieži nokļūst stresa situācijās, kuri cieš no bailēm, paaugstinātas trauksmainības, saspringuma un hroniska noguruma. Joga nidra ir noderīga cilvēkiem, kas vēlas attīstīt apzinātību un mentālu tīrību.

Prakse ilgst 50-60 minūtes, guļus stāvoklī, klausoties instruktora balsi. Viens no nodarbības galveniem momentiem ir uzdevums neiemigt, bet visu nodarbību būt modram un sekot instruktora rekomendācijām (uzmanības koncentrēšana, vizualizācija, elpošana).

Iesakām dodoties uz nodarbību apģērbties siltāk un paņemt līdz pledu. Ņemot vērā, ka šī tehnika veicina dziļo atslābināšanos, ķermeņa temperatūra var pazemināties un svarīgi ir nenosalt. Savādāk tiks pazaudēts efekts no šīs prakses.

Joga nidras nodarbība parasti notiek vienu reizi mēnesī – pēdējā piektdienā.
ŠAVASANA

Dziļās relaksācijas tehnika jeb asana. Tulkojumā no sanskrita – "Miroņa poza".
Strādājot vispārējās prakses grupās un ar jogaterapijas pacientiem, instruktors nosauc ķermeņa daļas, uz kurām jāvirza uzmanība un kuras jāatbrīvo, kā arī noformulē pozitīvās afirmācijas. Šavasana pēc būtības ir līdzīga autogēnam treniņam. Šavasana parasti tiek praktizēta nodarbības beigās un aizņem 10-15 minūtes.
Uzskata, ka Šavasanas 10 minūtes ir līdzvērtīgas 2 stundu miegam, bet, apgūstot šo vingrinājumu izcili, 4 stundu miegam. Izpildīt Šavasanu var jebkurš, pat ļoti slims cilvēks. Regulāra praktizēšana nodrošina pakāpenisku, bet pastāvīgu apziņas kontroles progresu.
Izpildīšanas tehnika dažādās skolās var atšķirties. Jogas klasiķi apraksta Šavasanu kā patstāvīgu praksi un runā par klusumu.
Uz nodarbību Šavasanas izpildīšanai jāpaņem silta jaka ar garām piedurknēm vai pleds lai relaksācijas procesā nenosaltu.

Made on
Tilda